W dniach 11 – 15 czerwca 2018 r. brałyśmy udział w kursie SMART EDUCATIONAL RESOURCES prowadzonym przez ACJ Informatics and Training w Faro, w Portugalii. Uczestniczyłyśmy w zajęciach na Uniwersytecie Algarve, na terenie kampusu Gambelas.
Zajęcia prowadzone przez Duarte Duarte i Paulo Ribeiro były bardzo intensywne, ale inspirujące, dające wiele możliwości adaptacji do warunków polskiej szkoły. Jednocześnie miałyśmy okazję do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami kursu pochodzącymi z różnych regionów Europy: Danii, Rumunii i Niemiec.
Warto wymienić te najbardziej inspirujące i możliwe do wykorzystania w naszych szkolnych, polskich realiach:
• PADLET – cyfrowa tablica, na której można tworzyć grupowe projekty, zamieszczać pliki wideo, zadawać pytania, prowadzić dyskusje.
• BitMoji – Your Avatar Emoji to aplikacja, za pomocą której można ubarwiać zabawnymi naklejkami i emotikonami rozmowy prowadzone przez SMS-y, e-maile lub popularne komunikatory internetowe.
• Kahoot! – platforma do przeprowadzania internetowych quizów, ankiet.
• Quizlet – Flashcards Platform – aplikacja edukacyjna wykorzystująca fiszki, która sprawia, że nauka języków obcych, historii i przedmiotów ścisłych jest bardziej skuteczna.
• Plickers Assessment Platform – narzędzie, które służy organizowaniu szybkich testów, quizów, przeprowadzania sondaży bez konieczności posiadania przez uczniów urządzeń elektronicznych (wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do Internetu, który posiada nauczyciel i do tego przygotowane wcześniej dla uczniów kody kreskowe).
• Actionbound – aplikacja do tworzenia gier miejskich i terenowych.
Miałyśmy okazję wykorzystać tę grę smartfonową, by zwiedzać i poznawać miasto Faro. Prowadzący podzielili nas na dwie rywalizujące ze sobą grupy, a następnie musieliśmy wykazać się realizacją przeróżnych zadań: od testu na wiedzę, po wyszukiwanie punktów GPS, czy robienie zdjęć.
Naszą wiedzę o szkolnictwie w Portugalii wzbogaciła wizyta w lokalnej szkole średniej (Agrupamento de Escolas Tomás Cabreira) oraz w szkole podstawowej (EB 2/3 Joaquim Magalhães), gdzie miałyśmy okazję spotkać się z nauczycielami i koordynatorami projektów Erasmus+. Obserwowałyśmy infrastrukturę, organizację szkoły, ale najwięcej satysfakcji dała nam obserwacja działań uczniów (ciekawe zajęcia, projekty, występy, zabawy).
Dopełnieniem naszego pobytu w Faro była wycieczka do Rezerwatu Przyrody Ria Formosa oraz wizyta na wyspach: Ilha Deserta, Ilha da Culatra, Ilha de Tavira.
Justyna Jaworska, Kalina Grochocka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz