niedziela, 17 lipca 2016


 Szkolenie dla nauczycieli w
THE ENGLISH LANGUAGE CENTRE in BRIGHTON
kurs

Language, Methodology and Culture

 






Pawilon Królewski w Brighton to najbardziej rozpoznawalny budynek w mieście. Jest on niesamowitym przykładem eklektycznej, transkulturowej architektury z przełomu XVIII i XIX wieku, łączącej styl europejski z licznymi elementami orientalnymi. Zewnęcznie widzimy tak jakby wszystko w barwach indyjskich, a w środku wszystko w tradycji chińskiej. Budynek uznawany jest za najdoskonalszy przykład tego typu architektury na Starym Kontynencie. Dawna rezydencja księcia Walii, późniejszego króla Jerzego IV, jest obecnie siedzibą muzeum oraz kilku sal konferencyjnych. Historia muzeum sięga połowy XIX wieku, kiedy to pawilon wszedł w posiadanie miasta Brighton. Dawny pałac królewski bardzo szybko stał się główną atrakcją turystyczną w mieście. Obecnie co roku Royal Pavilion odwiedzany jest przez ok. 400 tysięcy turystów.


The Royal Pavilion wieczorem



Brighton to jeden z najsławniejszych kurortów południowego wybrzeża Anglii. Jego kosmopolityczna atmosfera oraz bogate życie kulturalne i artystyczne sprawiają, że jest ono często nazywane "Londynem nad morzem". W centrum miasta znajduje się letnia rezydencja królewska - The Royal Pavilon, a nieopodal leży urocza starówka, gdzie dawne domy rybackie zostały przekształcone w sklepy, kawiarnie lub restauracje. Wokół miasta rozciąga się piękna okolica pełna malowniczych, zielonych pagórków, wiekowych drzew i okazałych rezydencji.
Szkoła językowa THE ENGLISH LANGUAGE CENTRE, w której odbyło się szkolenia, mieści się kilka minut spacerem od nadmorskiej promenady i centrum Brighton. Położenie w spokojnej okolicy oraz świetne wyposażenie szkoły zapewniają doskonałe warunki do nauki.





Program szkolenia

Description of Course Contents
The course aims to develop participants’ English language skills, provide us with a refreshing and practical look at current language teaching ideas and explore modern British life and culture.
Input was provided in a variety of ways (including seminars and practical workshops, trainer summaries and demonstrations) that took account of the course participants’ different learning preferences and styles. Participants were encouraged to share our own ideas and experience, and develop networks with participants from other countries.
There were opportunities throughout the course to exploit the UK context by collecting relevant authentic materials, making contact with native speakers and taking part in the school’s social and cultural programme, and outings.

Target Groups
The course was designed for non-native teachers in primary, secondary and adult education. There were 12 participants in class.

  All the teachers were asked to complete a Study Journal during their stay to reflect on the new ideas we have experienced and on how we incorporate them into our teaching and workplace. On the final day we presented our own action plans and discussed these within our group. Follow up support is available via email and participants are encouraged to report on our progress.

Aims of course
• To develop general language skills
• To provide very practical teaching ideas and new techniques
• To review the latest teaching materials
• To explore aspects of modern British life and culture.

Monday
1. Welcome to the school, briefing and orientation, Intro to course
2. Teaching experience and beliefs
3. Cross-grouping activity; networking
4. Optional social and cultural programme and/or supervised self-study
5. 20.00 Welcome evening

Tuesday
1. Evidence-based teaching (1)
2. Evidence-based teaching (2)
3. Culture & politeness
4. Optional social and cultural programme 

Wednesday
1. Language development
2. Working with large classes
3. Using drama in the classroom
4. Optional social and cultural programme


Było to niesamowite przedstawienie jednego z wykładowców szkoły Martina Forda, pełne śmiesznych uwag i wskazówek na temat języka, kultury i tradycji Wysp Brytyjskich.


Oglądanie matchu Francja-Niemcy w jednym w najstarszych pubów Brighton THE BLIND BUSKER



Thursday
1. Language development
2. The education system In the UK
3. Comparison of methodologies: PPP, TBT
4. Optional social and cultural programme


Friday
1. Language development: Discourse
2. Icons of Englishness
3. Games in the ELT classroom
4. Optional social and cultural programme and supervised self-study



Monday
1. Language development
2. Assessment for CEFR
3. Developing tasks for video
4. Optional social and cultural programme and supervised self-study

Tuesday
1. Language development

2. Contemporary literature
3. Teaching pronunciation: sounds
4. Optional social and cultural programme and supervised self-study

Wednesday
1. Language development: advanced pronunciation
2. English in the media
3. Developing speaking skills
4. Optional social and cultural programme and supervised self-study

Thursday
1. Language development: modality
2. The changing language

3. Computer lab, CALL and the internet
4. Optional social and cultural programme and supervised self-study
5. 20.00 Farewell party

Friday
1. Language development: culture of conversation
2. Brighton on film
3. Action plan, course review, evaluation & feedback
4. Optional social and cultural programme, supervised self-study

I na zakończenie -


                                                                                                      Gizela Bałdyga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz